Alla inlägg under februari 2014

Av Linnea & Johanna - 23 februari 2014 22:39

Tjena! Linnea här!
Det har varit en väldigt chill helg för mig. Jag har bara käkat choklad och kollat på youtube. Jag har börjat att titta på anime... Sorry Johanna. Vet att du hatar det. Men det är kul om man hittar en bra serie. Så för ER som gillar sådat så finns det en sida med en massa olika serier som man kan se. Om man googlar eyeonanime och trycker på den första länken som kommer upp så får du nog upp rätt sida. Serien som jag ÄLSKAR heter Toradora. Den är så bra! Den är väldigt konstig (som nig alla andra anime serier är) men jag älskar handlingen. Det handlar om ett par tonåringar i deras skolliv och kärlekstrubbel och de får med sådant som man tänker på men pratar inte så mycket om. Jag kan i alla fall inte sluta kolla.
Imorgon så börjar ju skolan igen. Ska bli roligt mm jobbigt. Nu måste jag gå upp igen men jag får träffa alla igen och va lite social såatte... Jaop...
Hahah! Kom och tänka på idag när jag chattade lite med Johan så sa jag att jag var trött och lyssnade på musik. Då frågade han vilken, och jag sa att låten hette No Sleep (med Wiz Khalifa. Och jag tänkte inte alls på att jag precis hade sagt att jag var trött. Så då sa han att det passade bra idag för mig. Jag dog... HAHAH! Bästa på länge!

Ja, här fick du typ en roman... Haha! Nä men, ta hand om dig!... Garnier... (Va tvungen!)

Kuben på bilden heter Kubert. //Johanna

Av Linnea & Johanna - 19 februari 2014 11:14

Hallopp! Linnea här!

I förrgår var jag hos tandläkaren och fick veta att jag är tvungen att dra ut en tand. Jag är typ livrädd för det så det ska bli lite läskigt. Men igår förlorade jag livet. Jag tittade igenom en hel The Walking Dead sesong. Har bara ett avsnitt kvar och en del extramatrial.... Heheheee... I söndagskväll skypade jag med Johanna och jag har typ aldrig skrattat så mycket över skype som då. Trötthet gör en hög. Men idag ska jag och Johanna filma en liten överraskning... typ. Men jag längtar tills ni får se den!

Så! Där fick ni lite information om hur vårt liv är. Kan inte komma på så mycket mer att skriva, så ses sen! C:

Dagen tips: Slicka aldrig en fågel... som lever.... eller som inte är till lagad...


(Ursäktar om det är några särskrivningar som jag inte känner till, eller felstavningar)

Av Linnea & Johanna - 16 februari 2014 23:31

Halloj, Johanna här!

Jag tänkte skriva vad jag tycker om Linnea i en liten text soo LET'S DO DIS!! c:

Linnea är en väldigt rolig person och skämtar för det mesta (det gör många av mina andra kompisar med såklart), men när hon är allvarlig så är hon allvarlig SERIOUS BUSINESS. Jag ser Linnea som en bästa vän och man kan ha väldigt roligt tillsammans, det blir inte en awkward moment någon gång! Jag ÄLSKAR när hon säger ''Shit on a stick'' (no hate). Linnea är en ganska/väldigt romantisk person och jag har inga problem med det men ibland så kan jag ha svårt att förstå vissa saker med kärlek m.m Linnea är en person som bryr sig om en (omtänksam) och vill vet vad som på går om det är något fel. Hon sjunger så himla bra, jag dog första gången jag hörde henne sjunga LAJK SHIT ON A STICK SÅ BRA, jag har inget liv... Seriöst! Hennes röst passar väldigt bra till hennes musiksmak vilket är Indie och alternativ musik (som jag vet iaf!!) 


Det var nog allt jag kan komma på just nu!

Ses i nästa inlägg c:

SEE YOU LATER ALIGATOR!

Av Linnea & Johanna - 16 februari 2014 20:13

Hej! Linnea här!

Jag ser Johanna som en bästa vän. Och jag tycker hon är så himmla rolig (Har många andra kompisar med bra humor också)! Jag tycker hon är lite rolig när hon pratar sin skånska, för ingen annan i min närhet gör det. Jo, jag när jag är litte lätt arg. Men om jag skulle beskriva henne:

Hon är en rolig tjej, tuff också. Hon har en så tuff stil och är badass med sin musiksmak. En god vän. På riktigt. Om hon ser NÅGON ensam så går hon till hen. Det är gulligt med irriterande för man vill ju prata med henne. Hon gillar verkligen att använda ordet "mweh", och det har smittat av sig... Hon är väldigt oromantisk av sig, tho. Lite tråkigt när jag sitter här och är en hopplös romantiker. Ja, kan inte komma på så mycket mer. Men hon sjunger rätt bra! 

Det var nog allt för tillfället. :3

Av Linnea & Johanna - 16 februari 2014 17:08

Hallo!

Detta är mitt första inlägg på denna bloggen och det är jag som är Johanna!

Jag vill inte lägga ut en bild på mig själv som Linnea gjorde för jag är mer anonym av mig heh..

MEN, nu till den mer ''spännande'' delen, FAKTA OM MIG!

Jag är 14 år gammal och jag har nästan inget liv. Jag älskar att träna med min hund som är en Cavalier King Charles Spaniel och han heter Frosty!

En stor del av mitt liv är att spela Xbox 360 och data-spel men även att kolla på vetenskaps pogram och NO relaterade grejer. NO HATE OKAY C:

Jag ÄLSKAR musik speciellt rock, hårdrock, scremo och sånt som Linnea disslajkar ibland cx

Jag kan vara väldigt flummig av mig när jag är trött och har precis ätit men när jag är hungrig då ni, då blir jag pissed off för det mesta iaf hehe lawl cx

Nu när vi ändån pratar om mat så vill jag nämna att jag älskar kina mat och många soppor men om man ska prata om godis så älskar jag choklad och dödskallar, det är sååååå gott c:

Nu vet ni lite om mig så vi ses i nästa inlägg!

Här är en bild på en enhörning :3

 

Mweeeeeh C: 

Dagens tips: Tvätta alltid händerna.

Av Linnea & Johanna - 16 februari 2014 16:33

Haj!

Detta är då mitt första inlägg här på denna bloggen!

  Här är inget.... höll jag på att säga. Här är JAG menar jag! Haha!

Lite fakta om mig!

Jag är 13 år och fyller år 7/6. Jag ÄLSKAR att sjunga och går i en kyrkokör fast jag inte tror på någon religon. Jag är även scout och samlar ihop pengar till en resa till Japan! Det är ju World Scout Jamboree (tror jag att det stavas... heh...) i Japan nästa gång och då ska jag åka dit i en månad ungefär. Det är lite fancy fancy, jag vet, men det är rätt kasst att behöva stå utanför ICA och sälja korv när det är typ -5 grader ute i 5 timmar. Men SÅNT ÄR LIVET! Jag HATAR senap. Alltså jag vill inte äns behöva nämna det så mycket som jag hatar det. Men jag har en chrush i choklad. Mina vänner vet att choklad är typ som en drog för mig. Jag älskar typ alla slags såser. Jag är också typ en miljöpolis och jag mår jätte dåligt när jag ser folk som imnte har något hem eller t.ex ett djur i bur. Jag vet att det sista var lite överdrivet men om jag inte vet att de får vara ute ur sin bur ofta dör jag typ. Jag får alltid jätte mycket skuldkänslor över ingenting. Jag är lite hård av mig (MISSTOLKA INTE!). Jag menar att jag kan var lite tasikg ibland utan att tänka på det. Men jag försker tänka på det så mycket som möjligt. JAG ÄLSKAR MUSIK! SHIT ON A STICK VAD JAG ÄSLAR DET! Musik är seriöst mitt liv. Jag lyssnar för det mesta på Indie och alternativ. Jag älskar att ta foton och rita. Ja, det var nog det. Ni lär ju märka hur jag är om ni fortsätte att läsa på bloggen... Tihihi...


Insåg just att den där lilla texten var ganska stor....

Men hejdå på er så länge!

Här är min Spotify-lista för er som är intresserade. :D

Dagens tips: Dö inte. DU ÄR BÄST!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Rhallå!
Vi gillar choklad... finns det mer att säga? xD

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards