Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

Dikter

Av Linnea & Johanna - 18 mars 2014 16:08

Hejsan! Linnea här!

Jag är väldigt poetisk av mig. Men jag är säker att alla tonårngar har en period när de skriver dikter. Men gemfört med många av mina vänner så är jag väldigt poetisk. Och ja, jag skriver dikter ibland. Det brukar poppa upp en liten dikt när jag har tråkigt eller plockar ut diskmaskinen... som också är tråkigt att göra. Jag älskar ju att sjunga och jag går på kör men jag har typ alltid velat göra en egen låt. Men jag suger på att skriva låtar och jag kan inte äns spela ett instrument. Och jag har ingen kompis som är tillräckligt bra på det för att kunna göra en egen låt heller. Så det blir att jag tänker ut en text när jag har tröttnat på alla låtar jag lyssnar på. Så jag tänkte dela med mig av några. c: Dom är på engelska btw (för er som inte vet, btw = by the way).


Did anyone ever told you how I felt when we broke up?

Did anybody ever unfold the secrets between us?

Did you cry when I died in your lies?

Or did you fly when you tried to rise?

'Cause I'm not flying

I'm just crying

I'm drowning in my tears and in all of my fears

I can see in your eyes all of the lies

So don't you try again

'Cause then I'll rain.


He took another shout, he took another beat

He wantet this to stop but he loved her too deep

So he throw her to the wall, and she fell

She knew him too well so she didn't rise again

She died, he cried

So he walked away with tears in his eyes

She had heard too many lies so she didn't rise again


Jag vill gärna att ni ska komentera lite feedback om mina små dikter! Hade uppskattat det! c: Tipsa gärna om låtar för jag har börjat att tröttna på alla 189 låtar på min spellista...


I don't wanna battle from beginning to end

I don't wanna cycle or recycle revenge

I don't wanna follow death and all of his friends

                                                                            - Coldplay

Dagens tips: Om du vill göra det, gör det.

  

 
 
Ingen bild

Skåne

27 mars 2014 11:12

Här kommer ett tips på en bra låt! :)

Stevie Wonder - I Wish

Linnea & Johanna

3 april 2014 15:39

Tack för tipset! :D
Intressant låt... haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea & Johanna - 4 april 2014 14:44


Här sitter jag och lyssnar på musik och försöker komma på något vettigt att skriva. Ja, vi kan ju börja med hur veckan har varit.   Asså det har väl varit en bra vecka egentligen men av någon anledning (har kanske inte äns en anledning till det) ...

Av Linnea & Johanna - 17 mars 2014 21:09


Vet ni vad den bästa kramen jag någonsin fått kom ifrån? I lördags. Nu ska jag berätta en liten historia om min helg.Jag var och shoppade med Elin i fredags. Vi skulle precis på bussen när jag fick ett meddelande om att mina kompisar Märta och Olof (...

Av Linnea & Johanna - 11 mars 2014 15:34


Halloj Johanna här!   Dom senaste dagarna från förra veckan och denna veckan så har jag varit i skogen med hundarna för det har varit riktigt bra väder och jag har tagit många foton men tyvärr inte laddat upp dom på datan 3: Jag har för det mes...

Av Linnea & Johanna - 23 februari 2014 22:39


Tjena! Linnea här! Det har varit en väldigt chill helg för mig. Jag har bara käkat choklad och kollat på youtube. Jag har börjat att titta på anime... Sorry Johanna. Vet att du hatar det. Men det är kul om man hittar en bra serie. Så för ER som gill...

Av Linnea & Johanna - 19 februari 2014 11:14

Hallopp! Linnea här! I förrgår var jag hos tandläkaren och fick veta att jag är tvungen att dra ut en tand. Jag är typ livrädd för det så det ska bli lite läskigt. Men igår förlorade jag livet. Jag tittade igenom en hel The Walking Dead sesong. Har...

Presentation


Rhallå!
Vi gillar choklad... finns det mer att säga? xD

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards